Publikacja książki „PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie”.
Prezentujemy książkę p.t. „PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie”.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
został dofinansowany ze środków budżetu państwa.
Prezentujemy książkę p.t. „PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie”.
W związku z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącą zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach na terenie całego kraju wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu koronawirusa etap I badania PISA 2021 odbędzie się w innym terminie.
14 stycznia 2020 r. w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej odbyła się konferencja „Wyniki kolejnego badania w ramach Programu Międzynarodowej oceny umiejętności uczniów (PISA) – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość”. Konferencja była organizowana przez Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha (IPWC), Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP), Radę Główną Nauki i Szkolnictwa Wyższego (RGNiSzW) oraz Instytut Badań Edukacyjnych.
W dniach 18-24 stycznia 2020 roku w Atenach odbyło się szkolenie liderów kodowania do badania pilotażowego PISA 2021. Celem spotkania było przede wszystkim zapoznanie z zasadami i przygotowanie krajowych zespołów do zakodowania odpowiedzi, których uczniowie udzielili podczas badania. W Polsce pilotaż badania PISA 2021 odbędzie się w marcu i kwietniu 2020 roku.
Rozpoczęliśmy rekrutację szkół do pierwszego etapu badania PISA 2021. Kontaktujemy się z dyrektorami wylosowanych szkół i przekazujemy im wszelkie informacje na temat realizacji badania.
W porównaniu z wynikami poprzedniego badania PISA 2015, polscy uczniowie osiągnęli lepsze wyniki we wszystkich badanych obszarach: rozumienia czytanego tekstu, rozumowania matematycznego i rozumowania w naukach przyrodniczych. We wszystkich trzech obszarach objętych badaniem wyniki polskich uczniów są powyżej średniej dla krajów OECD i lokują ich w światowej czołówce. Najlepsze wyniki w badaniu osiągnęli uczniowie z 4 regionów Chin, Hongkongu, Singapuru i Makao. W badaniu PISA 2018 wzięło udział ponad 660 tys. uczniów z 79 krajów i regionów świata.
Prezentujemy założenia teoretyczne oraz przykładowe zadania badania PISA 2018 – największego międzynarodowego badania umiejętności uczniów na świecie, realizowanego przez konsorcjum nadzorowane przez OECD. Wyniki PISA 2018 poznamy już 3 grudnia br.
Spotkanie odbyło się w Bangkoku w dniach 4-7 listopada, a jego najważniejszym celem było przygotowanie krajowych zespołów do przeprowadzenia badania pilotażowego w terenie. W spotkaniu Krajowych Kierowników Badania PISA 2021 Polskę reprezentowali: Joanna Kaźmierczak, Krzysztof Bulkowski i Wioleta Dobosz-Leszczyńska.
W 2021 roku główną dziedziną badania osiągnięć uczniów w ponad 80 krajach będzie matematyka. Zaprezentowane 14 października podczas konferencji w Oksfordzie założenia matematycznej części badania PISA 2021 zostały dostosowane do zmieniających się sposobów wykorzystywania matematyki we współczesnym świecie.
3.12.2019 roku o godz. 9:00 w Paryżu odbędzie się międzynarodowa prezentacja wyników PISA 2018.