
Status społeczno-ekonomiczny a wyniki uczniów w badaniu PISA 2018
Polski zespół badania PISA przygotował opracowanie prezentujące powiązanie wyników osiągniętych przez polskich uczniów w badaniu PISA 2018 ze statusem społeczno-ekonomicznym uczniów.
Polski zespół badania PISA przygotował opracowanie prezentujące powiązanie wyników osiągniętych przez polskich uczniów w badaniu PISA 2018 ze statusem społeczno-ekonomicznym uczniów.
W najbliższym czasie polski zespół badania PISA 2022 rozpoczyna współpracę ze szkołami wylosowanymi do badania pilotażowego. Badanie odbędzie się wiosną 2021 roku.
Na spotkaniu przedstawicieli Rady Zarządzającej Programem PISA w marcu 2020 roku OECD wraz z międzynarodowym konsorcjum przedstawiło zmiany w schemacie realizacji badania PISA 2021.
29 września ukazał się kolejny raport z serii prezentującej wyniki badania PISA 2018. Piąty tom dotyczy efektywności polityk edukacyjnych i ich uwarunkowań systemowych widzianych z perspektywy wyników uzyskiwanych przez uczniów w pomiarze umiejętności PISA, równości szans oraz dobrostanu 15-letnich uczniów uczestniczących w badaniu.
Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii.
Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów?
Prezentujemy książkę p.t. „PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie”.
W związku z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącą zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach na terenie całego kraju wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu koronawirusa etap I badania PISA 2021 odbędzie się w innym terminie.
14 stycznia 2020 r. w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej odbyła się konferencja „Wyniki kolejnego badania w ramach Programu Międzynarodowej oceny umiejętności uczniów (PISA) – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość”. Konferencja była organizowana przez Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha (IPWC), Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP), Radę Główną Nauki i Szkolnictwa Wyższego (RGNiSzW) oraz Instytut Badań Edukacyjnych.