znaki_strona_www

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
został dofinansowany ze środków budżetu państwa.

Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA

W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w dydaktyce. Autorzy wychodzą z założenia, iż problemem w nauczaniu nie są popełniane przez uczniów błędy, lecz to, co się z nimi w procesie dydaktycznym robi.

Czytaj więcej »
PISA 2022

Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022

Polscy piętnastolatkowie z wysoką pozycją na świecie pod względem umiejętności myślenia kreatywnego. W ramach badania PISA 2022 zrealizowano dodatkową część sprawdzającą umiejętności uczniów w tym zakresie. Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania w Polsce, opublikował krajowy raport z badania. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku.

Czytaj więcej »
PISA 2025

Nauki przyrodnicze główną dziedziną badania PISA 2025

W 2025 roku główną dziedziną badania osiągnięć uczniów w ponad 90 krajach będą nauki przyrodnicze. Zaprezentowane 15 czerwca 2023 roku założenia części badania PISA 2025 w zakresie nauk przyrodniczych zostały dostosowane do zmieniających się sposobów wykorzystywania umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych we współczesnym świecie.

Czytaj więcej »
PISA

Nowe publikacje na temat badania PISA

Badanie PISA i jego wyniki są często przedmiotem szerszej analizy, co znajduje swoje odzwierciedlenie w publikacjach. Poniżej przedstawiamy dwa nowe artykuły, których współautorami są pracownicy IBE, odnoszące się do zadań wykorzystywanych w części przyrodniczej badania PISA.

Czytaj więcej »