
Rekrutacja szkół do pierwszej części badania PISA 2025
W najbliższym czasie polski zespół badania PISA 2025 rozpocznie współpracę ze szkołami wylosowanymi do pierwszej części badania. Badanie odbędzie się wiosną 2024 roku.
W najbliższym czasie polski zespół badania PISA 2025 rozpocznie współpracę ze szkołami wylosowanymi do pierwszej części badania. Badanie odbędzie się wiosną 2024 roku.
5 grudnia o godz. 11 w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyła się konferencja prasowa, na której ogłoszono wyniki międzynarodowego badania piętnastolatków PISA 2022.
Polscy piętnastolatkowie utrzymują wysoką pozycję na świecie pod względem umiejętności matematycznych, rozumienia czytanego tekstu oraz rozumowania w naukach przyrodniczych.
Prezentujemy założenia teoretyczne pomiaru umiejętności w badaniu PISA 2022 – organizowanego przez OECD największego na świecie międzynarodowego badania umiejętności uczniów. Wyniki PISA 2022 poznamy już 5 grudnia br.
W 2025 roku główną dziedziną badania osiągnięć uczniów w ponad 90 krajach będą nauki przyrodnicze. Zaprezentowane 15 czerwca 2023 roku założenia części badania PISA 2025 w zakresie nauk przyrodniczych zostały dostosowane do zmieniających się sposobów wykorzystywania umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych we współczesnym świecie.
Ministerstwo Edukacji i Nauki powierzyło Instytutowi Badań Edukacyjnych realizację kolejnej edycji badania PISA. Pilotaż badania odbędzie się wiosną 2024 roku, a badanie główne wiosną 2025 roku.
Badanie PISA i jego wyniki są często przedmiotem szerszej analizy, co znajduje swoje odzwierciedlenie w publikacjach. Poniżej przedstawiamy dwa nowe artykuły, których współautorami są pracownicy IBE, odnoszące się do zadań wykorzystywanych w części przyrodniczej badania PISA.
Decyzją Rady Zarządzającej Programu PISA cykl badawczy zmieni się z trzyletniego na czteroletni. Po badaniu PISA 2025 kolejny pomiar umiejętności uczniów odbędzie się w 2029 roku.
Zakończyła się terenowa realizacja ósmej edycji badania PISA (Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). W Polsce badanie przeprowadzono w 246 szkołach i wzięło w nim udział ponad 7 tys. piętnastolatków.
Ankieterzy odwiedzili już 205 z 246 szkół, przebadano 6072 uczniów.