znaki_strona_www

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
został dofinansowany ze środków budżetu państwa.

KSIĄŻKI

Biedrzycki, K., Chrzanowski, M. M., Ostrowska, E. B. (2024)., Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Kaźmierczak, J., Bulkowski, K. (2024)., Polscy piętnastolatkowie w perspektywie międzynarodowej. Wyniki badania PISA 2022. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Bulkowski, K., Dobosz-Leszczyńska, W., Kaźmierczak, J. (2023), Umiejętności polskich piętnastolatków. Najważniejsze wyniki badania OECD PISA 2022. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Sitek, M., Ostrowska, E. B., Badiak, M. (2020). Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Wyniki badania PISA 2018. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Sitek, M., Ostrowska, E.B. (red.). (2020). PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Pokropek A. (2016). Youth in transition. How Do Some of The Cohorts Participating in PISA Fare in PIAAC?. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

ARTYKUŁY W CZASOPISMACH I ROZDZIAŁY PUBLIKACJI ZBIOROWYCH

Chrzanowski, M. M., Ściślewska, P., Ostrowska, E. B. (2022). Jak rozumiemy pojęcie pseudonauka?. W: A. M. Wójcik, E. Gajuś-Lankamer, I. Żeber-Dzikowska (red.), Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przyrodniczej od przedszkola po studia wyższe. Refleksje, aplikacje, inspiracje (s. 77–86). Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Nodzyńska-Moroń, M., Ostrowska, E. B, Chrzanowski, M. M., Jyż-Kuroś, D. (2022). Education during a Pandemic, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Ściślewska, P., Ostrowska, E. B., Chrzanowski, M. M. (2022). Edukacja a fake newsy. W: Chrzanowski M. M., Żeber-Dzikowska I., Chmielewski J. (red.), Doskonalenie dydaktyki szkolnej i akademickiej. Wydawnictwo Instytutu Ochrony Środowiska. Państwowy Instytut Badawczy.

Chrzanowski, M. M,. Ostrowska, E. B., i Ściślewska, P. (2022). Postawy młodych ludzi wobec środowiska – co wiemy z badania PISA. W: M. Janiszewska (red.), Ochrona środowiska – nowe rozwiązania i perspektywy na przyszłość (s. 187–207). Lublin: TYGIEL.

Ostrowska, E. B, Biedrzycki K., Chrzanowski, M. M., Ściślewska, P. (2022). Postawy młodych ludzi wobec zdrowia – co wiemy z badania PISA?. W: A. M. Wójcik, E. Gajuś-Lankamer, I. Żeber-Dzikowska (red.), Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przyrodniczej od przedszkola po studia wyższe. Refleksje, aplikacje, inspiracje (s. 133- 144). Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Ostrowska, E. B., Biedrzycki, K., Chrzanowski, M. M. (2021). We learn from errors and mistakes. W: M. Nodzyńska (red.), Scientific Thinking in science education (s. 45-54). Wydawnictwo Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Chrzanowski, M. M., Ostrowska, E. B. (2021). Student at school in PISA research – a conscious citizen?. W: B. Zyśk (red.) Modern science teaching and learning (s. 21-22). Wydawnictwo Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Chrzanowski, M. M., Ostrowska, E. B. (2017). Pisa Survey as a Source of the Procedures for Cognitive Laboratory Assessment (Verbal Probing Technique) in Development of Science Items for Studies in Education – Polish Experiences.  W: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (red.), ICERI2018 Proceedings (s. 2752- 2762). Hiszpania: International Academy of Technology, Education and Development (IATED).

Chrzanowski, M. M., Ostrowska, E. B. (2017). Polish Students’ Science Reasoning Skills in The Context of Two Big Educational Studies: Pisa And Laboratory of Thinking. W: L. Gómez Chova, A. López Martínez & I. Candel Torres (red.), EDULEARN17 Proceedings (s. 5340-5346). Hiszpania: International Academy of Technology, Education and Development (IATED).

Chrzanowski, M. M., Ostrowska, E. B. (2017). W: Experimental design and scientific method in science items used in PISA survey and laboratory of thinking study. Conference Paper. November 2018. 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation.

Chrzanowski, M., Spalik, K., Ostrowska, E. B. (2017) Do you like science? Results of polish students questionnaire survey in PISA 2015 study. W: EDULEARN17 Proceedings, (s. 5339 – abstrakt), 9th International Conference on Education and New Learning Technologies Barcelona, Spain. 3-5 July, 2017.

Haman, J., Ostrowska, E. B., (2014). OECD PISA methodology and the interpretation of Polish students’ results in the area of science. W: Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. 2014, nr 1, s. 29-41.

Pokropek A. (2013): Porównywalność w badaniach międzynarodowych. Przykład wskaźnika motywacji do nauki w badaniu PISA 2006. W: B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.): Polska edukacja w świetle diagnoz prowadzonych z różnych perspektyw badawczych. Wyd. gRUPA TOMAMI, Kraków.

Inne

Bulkowski, K., Dobosz-Leszczyńska, W., Kaźmierczak, J., Status społeczno-ekonomiczny a wyniki uczniów w badaniu PISA 2018.

Bulkowski, K., Dobosz-Leszczyńska, W., Kaźmierczak, J., Weremiuk, A. (2018), PISA pod lupą