znaki_strona_www

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
został dofinansowany ze środków budżetu państwa.

Jak wygląda udział w międzynarodowym badaniu PISA z perspektywy szkoły i dlaczego pomiar kluczowych umiejętności piętnastolatków jest ważny? Między innymi o tym rozmawiamy z dyrektor jednej ze szkół biorących udział w badaniu PISA 2025.

W rozmowie z Dyrektor Izabelą Pielat-Świerczyńską, dyrektor XIII Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie rozmawiamy o wrażeniach z udziału szkoły w badaniu PISA 2025, ale również o kompetencjach i potrzebach edukacyjnych młodzieży oraz o wyzwaniach i kondycji polskiego systemu edukacji.

Wiele miejsca w rozmowie poświęcamy budowaniu relacji i wspólnoty w szkole oraz temu, jak pogodzić te działania z dążeniem do osiągania jak najwyższych wyników na egzaminie maturalnym. Nasza rozmówczyni opowiada też, które zadania szkoły uważa obecnie za najistotniejsze w kontekście przygotowania uczniów do dorosłego życia. Rozmawiamy o kształtowaniu kompetencji przyszłości, w tym umiejętności miękkich oraz krytycznego myślenia, a także o konieczności przygotowywania uczniów do życia w ciągłej zmianie.