W raporcie skupiono się na analizach dotyczących:
- nierówności edukacyjnych i wpływu pandemii COVID 19 na te nierówności,
- różnych aspektów funkcjonowania uczniów, między innymi ich sytuacji społecznej i materialnej, dobrostanu, samopoczucia w szkole i grupie rówieśniczej, poczucia przynależności do szkoły i satysfakcji z życia,
- wykorzystywania technologii cyfrowych przez uczniów w szkole i poza nią.
Badanie zrealizowano w 2022 roku. Wzięło w nim udział ponad 690 tys. uczniów z 81 krajów i regionów świata.
Pełen raport do pobrania:
Polscy uczniowie wzięli udział w dwóch dodatkowych komponentach badania PISA 2022 – badaniu myślenia kreatywnego oraz umiejętności finansowych. Zapraszamy do lektury publikacji dotyczących tych dwóch dziedzin:
Ponadto, przygotowano publikację dotyczącą błędów uczniowskich i ich roli w procesie dydaktycznym na podstawie odtajnionych zadań z różnych edycji badania PISA. Monografia „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” jest dostępna pod linkiem: