znaki_strona_www

Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
został dofinansowany ze środków budżetu państwa.

Znamy już wyniki dodatkowej części badania PISA 2022 dotyczącej umiejętności finansowych. Polscy piętnastolatkowie znacznie częściej niż we wcześniejszych edycjach deklarowali korzystanie z usług bankowych, a pod względem częstotliwości dokonywania płatności za pomocą smartfona czy zakupów przez internet wyróżniają się na tle rówieśników z innych krajów.

Polska znalazła się wśród krajów o wysokich wynikach w zakresie umiejętności finansowych, choć średni wynik polskich uczniów był niższy w porównaniu z 2018 rokiem. Badanie PISA „Umiejętności finansowe młodzieży” to czwarta edycja badania PISA pokazująca stan umiejętności finansowych młodzieży, a także prezentująca postawy, zachowania i przekonania piętnastolatków związane z finansami. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku, w pomiarze umiejętności finansowych uczestniczyło 20 krajów. W Polsce przeprowadził je Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.